وبلاگ

ویپ طعم سوختگی میده ؟ علت و راهکار !!

ویپ طعم سوختگی میده

 

ویپ طعم سوختگی میده؟ این مشکل برای بسیاری از افراد که از ویپ برای ترک سیگار یا به عنوان تفریح استفاده می‌کنند، به وجود می ‌آید. علت ایجاد این مشکل بسیار متنوع بوده و نیاز به بررسی بیشتر دارد. اما به طور کلی به دلیل عدم وجود رطوبت یا کمبود جویس در مخزن، این مشکل ایجاد می‌گردد. در صورتی که به شکل دقیق و کامل نحوه استفاده از ویپ و زمان تعویض کویل را بدانید، می توانید از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری کنید. برای آشنایی با مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از طعم سوختگی ویپ، کافیست که در هنگام خرید ویپ و جویس با کارشناسان مجموعه روکو ویپ در ارتباط باشید.

 

چرا ویپ طعم سوختگی میده؟

چرا ویپ طعم سوختگی میده؟

 

چرا ویپ طعم سوختگی میده؟

 

ویپینگ یک روش جایگزین سیگارهای سنتی است که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. به دلیل مزیت‌های بیشتری که نسبت به سیگارهای سنتی دارد، نه تنها به عنوان راهکار ترک سیگار بلکه برای تفریح و سرگرمی هم از آن در مهمانی‌ها استفاده می ‌شود.

گاهی اوقات ممکن است ویپ طعم سوختگی ایجاد کند و تجربه ناخوشایندی را به وجود بیاورد، علت طعم سوختگی در ویپ چیست؟ برای اینکه بتوانید یک راهکار مناسب پیدا کنید نیاز است که در ابتدا مشخص کنید که چرا ویپ طعم سوختگی میده؟

معمولا طعم سوختگی ویپ بسیار آزاردهنده است و به جای استنشاق یک بخار لطیف و خوش طعم، بخاری با طعم تلخ و سوزاننده را استنشاق می ‌کنید. برخی از علت‌های سوختگی طعم ویپ به شرح ذیل است:

تنظیم ویپ روی وات بالا

اگر تنظیم ویپ بر روی وات بالا قرار بگیرد، جویس با سرعت بیشتری می‌ سوزد و مایع آن سریع‌تر تمام می ‌شود. حتی ممکن است زمانی که هنوز مقداری از مایع جویس باقی مانده، هم طعم سوختگی را استشمام کنید؛ زیرا کویل در دمای بالا زودتر خشک می ‌شود.

راهکار: همیشه وات دستگاه را در بازه پیشنهادی که بر روی آن نوشته شده قرار بدهید و البته بهتر است از وات پایین شروع کنید.

 

ویپینگ متوالی

اگر از دستگاه ویپ بدون وقفه استفاده کنید، کویل فرصت کافی برای مرطوب شدن ندارد به همین جهت ممکن است بسوزد.

راهکار: به هیچ عنوان از دستگاه ویپینگ به صورت متوالی استفاده نکنید و حتماً از وجود جویس در آن اطمینان داشته باشید.

استفاده از جویس‌های VG

جویس‌های VG غلیظ‌تر از جویس‌های PG هستند، به همین جهت بسته به نوع ویپ ممکن است در برخی از این دستگاه‌ها باعث سوختن کویل شوند.

راهکار: پس در هنگام خرید جویس حتماً آن را متناسب با نوع دستگاه انتخاب کنید، در صورتی که مقاومت کویل دستگاه بیشتر از یک اهم باشد، می ‌توانید از سالت نیکوتن هم استفاده کنید.

آماده نشدن کویل برای استفاده

در صورتی که کویل دستگاه به درستی آماده نشود، ممکن است که به طور کامل فضای پنبه مرطوب نشده و در این شرایط طعم سوختگی استشمام می ‌کنید، زیرا کویل سوخته است.

راهکار: بهتر است زمانی که قصد استفاده از کویل جدید را دارید، بعد از ریختن جویس در مخزن حتماً به آن ۱۰ الی ۲۰ دقیقه زمان بدهید، تا پنبه مرطوب شود.

 

 چگونه کویل را آماده به کار کنیم که طعم سوختگی نگیرد؟ 

چگونه کویل را آماده به کار کنیم که طعم سوختگی نگیرد؟ 

 چگونه کویل را آماده به کار کنیم که طعم سوختگی نگیرد؟

همانطور که تا اینجا بررسی کردیم، یکی از مهم‌ترین دلایل چشیدن طعم سوختگی هنگام ویپینگ، سوختن کویل است. فرقی نمی‌ کند که اقدام به تهیه ویپ یا خرید پاد حرفه‌ای کرده‌اید در هر صورت نیاز است به طور مرتب ویپ را مورد بررسی قرار داده و در طی دوره‌های زمانی مشخص آن را تمیز کنید.

اما اگر برای شما هم سوال است که چگونه کویل را آماده به کار کنیم که طعم سوختگی نگیرد؟ باید بدانید که کویل‌ها در دو دسته‌بندی قرار دارند که آشنایی با نحوه پر کردن هر کدام از آنها موجب می ‌شود، تا در هنگام استفاده از سیگار الکترونیکی بتوانید از آن محافظت کنید که در ادامه به مراحل آماده کردن هر کدام از کویل‌ها می‌ پردازیم:

کویل‌های دارای تانک قابل تعویض

 

کویل جدید را از جعبه خارج کنید.

چند قطره از جویس را در قسمت حفره‌های کویل بریزید.

مخزن را در محل خود قرار داده و آن را با مایع جویس پر کنید.

مخزن را ببندید و برای چند دقیقه به آن زمان بدهید تا پنبه کاملاً مرطوب شود.

در صورتی که دستگاه شما قابلیت تنظیم وات دارد، دستگاه را در پایین‌ترین درجه قرار بدهید و کم کم دمای آن را افزایش بدهید.

 

کویل‌های دارای تانک قابل پر کردن

مخزن دستگاه را با استفاده از ظروف مخصوص سالت نیکوتین یا جویس پر کنید.

ده دقیقه به دستگاه زمان بدهید، تا همه قسمت‌های آن مرطوب شود.

چند بار هوا را بکشید تا مایع در تمام سطح مجراها پخش شود.

با شروع ویپینگ کام‌های اول را آهسته و کوچک بگیرید.

 

زمان تعویض کویل را چگونه بفهمیم؟

زمان تعویض کویل را چگونه بفهمیم؟

زمان تعویض کویل را چگونه بفهمیم؟

 

برای مراقبت هرچه بهتر از دستگاه ویپ، یا سیگار الکترونیکی لازم است که کویل را به موقع تعویض کنید، تا همیشه از دستگاهی سالم و استاندارد بهره ببرید. در صورتی که از ویپ به عنوان راهکارهای ترک سیگار استفاده می ‌کنید، لازم است که به طور مرتب کویل را مورد بررسی قرار بدهید، تا بدون اینکه ویپ طعم سوختگی بدهد، بتوانید از آن استفاده کنید.

ممکن است به هیچ عنوان به دستگاه فشاری وارد نشود و همیشه مراقب آن باشید؛ اما برخی از عوامل وجود دارند که می ‌توانند بر طول عمر دستگاه کویل تاثیر بگذارند. در ادامه به این چند عامل می ‌پردازیم:

میزان مصرف دستگاه

معمولاً در هنگام خرید ویپ به صورت حدودی زمان استفاده از کویل را مشخص می ‌کند، اما این زمان ارتباط مستقیم به میزان استفاده از آن دارد؛ اگر از کویل به نسبت نرمال بیشتر استفاده کنید، زودتر زودتر خراب می ‌شود.

عناصر جویس

ترکیباتی که درون جویس‌ها وجود دارد، می ‌تواند بر روی کیفیت آن تاثیر بگذارد، معمولا جویس ‌های شیرین کویل را مسدود کرده و باعث از کار افتادن آن می‌ گردند.

تنظیم وات ویپ

اگر ویپ را بر روی بیشترین توان و حداکثر وات قرار بدهید، کویل زودتر از زمان مشخص شده خراب می ‌شود ،زیرا گرما می ‌تواند به سیم پیچ آن آسیب شدید برساند.

 

زمان تعویض کویل را چگونه بفهمیم؟ در صورتی که استفاده استانداردی از ویپ دارید، بهتر است بین یک تا دو هفته کویل را مورد بررسی قرار بدهید، تا فشار بیش از حد به دستگاه وارد نگردد. همچنین همیشه مخزن را به موقع پر کنید و میزان استفاده از دستگاه را به شکل استاندارد نگه دارید.

 

خرید کویل اورجینال از مجموعه روکو ویپ

خرید کویل اورجینال از مجموعه روکو ویپ

 

خرید کویل اورجینال از مجموعه روکو ویپ

کویل یکی از قطعات بسیار مهم در دستگاه ویپ است، در صورت صدمه دیدن آن ممکن است که صدمات جبران ناپذیری هم به دستگاه‌های گران قیمت ویپ وارد شود. به همین جهت لازم است که حتماً اقدام به خرید کویل اورجینال از مراکز معتبر مانند مجموعه روکو ویپ نمایید.

در حال حاضر تمام لوازم جانبی ویپینگ از جمله پاد حرفه‌ای و سایر دستگاه‌ های دیگر در این مجموعه به صورت اورجینال و با تضمین کیفیت ارائه می‌ گردد. کافیست برای ثبت سفارش هر نوع محصول مد نظر با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید، تا ضمن تهیه محصولات مرغوب اطلاعات کافی هم در مورد هر کدام از قطعات و نحوه استفاده از آنها به دست آورید.

 

جمع بندی

ویپ طعم سوختگی میده؟ این سوال بسیار مهم برای اغلب ویپرها به وجود می ‌آید؛ چرا که کوچک‌ترین کوتاهی در نگهداری دستگاه ویپ و کویل موجب می‌ شود تا طعم سوختگی در ویپ به وجود بیاید. علت‌های زیادی برای ایجاد طعم سوختگی وجود دارد که با شناسایی آنها و پیدا کردن راهکارهایی برای برطرف کردن این مشکلات می ‌توانید برای طولانی مدت از دستگاه ویپ استفاده کنید. کافیست با کارشناسان مجموعه روکو ویپ برای دریافت اطلاعات تکمیلی در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

چرا پس از تعویض کویل همچنان طعم سوختگی وجود دارد؟

گاهی اوقات با تعویض کویل هم طعم سوختگی احساس می ‌شود زیرا همه کویل‌ها سالم نبوده و ممکن است به دلیل استفاده از کویل‌ های غیر اورجینال این طعم ایجاد ‌شود.

چه زمانی باید کویل را تعویض کرد؟

مشخص کردن زمان تعویض کویل بر اساس تجربه به دست می ‌آید؛ اما برای جلوگیری از آسیب دیدن آن بهتر است مرتب آن را چک کنید.

بهترین راه برای جلوگیری از کمبود جویس در مخزن چیست؟

هیچگاه تا آخرین قطره جویس در مخزن را استفاده نکنید و همیشه مخزن را پر نگه دارید.

در صورت سوختن کویل می‌توان ویپینگ بدون ضرر انجام داد؟

در صورت سوختن کویل ویپینگ بسیار ناخوشایند بوده و طعم تلخ و ایجاد سوزش در گلو را به دنبال دارد.

 

2.6/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *