وبلاگ

آیا سیگار الکترونیکی مضر است

آیا سیگار الکترونیکی مضر است

 

آیا سیگار الکترونیکی مضر است برای پاسخ به این سوال باید بگوییم اگر برای ترک عادت سیگار کشیدن قصد دارید، از سیگار الکترونیکی استفاده کنید، نه تنها مضر نبوده بلکه می‌تواند از ضرر و زیان‌های سیگار سنتی هم جلوگیری کند. اما مسئله مهم این است که زیاده‌روی در مصرف ویپینگ هم می‌تواند سلامتی را به خطر بیندازد و موجب آسیب شدید به قلب، ریه و سایر بخش‌های بدن شود. در صورت نیاز به خرید ویپ و محصولات جانبی آن می توانید از کارشناسان مجموعه روکو ویپ مشاوره‌های تخصصی دریافت کنید، تا بدون ضرر و زیان بتوانید از این محصول استفاده نمایید.

آیا سیگار الکترونیکی مضر است

سیگار الکترونیکی چیست؟

قبل از پاسخ دادن به این سوال که آیا سیگار الکترونیکی مضر است؟ بهتر است به معرفی سیگار الکترونیکی بپردازیم، تا همه افراد با این محصول آشنا شوند. سیگارهای الکترونیکی در اشکال و اندازه‌های مختلفی توسط کمپانی‌های بزرگ تولید می‌شوند. این محصولات با کمک باتری نیروی گرمایش را ایجاد کرده و مایعات درون مخزن را تبدیل به بخار داغ می‌کنند.

مایع قرار گرفته در مخزن دستگاه‌های ویپ و سیگار الکترونیکی حاوی مقداری نیکوتین است که این نیکوتین می‌تواند جایگزین نیکوتین حاصل از سوختن برگ‌های تنباکو شود. اما این محصول دارای طعم دهنده‌های میوه‌ای، شکلاتی، طعم‌های خنک دسری و بسیاری از موارد دیگر است. به همین جهت می‌تواند به عنوان جایگزین همیشگی سیگار سنتی مورد توجه و علاقه افراد سیگاری قرار بگیرد. پس در هنگام خرید جویس توجه داشته باشید که با انتخاب یک طعم مناسب و مورد علاقه، ویپینگ برای شما لذت بخش‌تر خواهد شد.

گاهی اوقات سیگار الکترونیکی را شبیه به سیگار معمولی طراحی می‌کنند تا از لحاظ ذهنی هم بر روی مغز  افرادی که به سیگار اعتیاد دارند، تأثیر بگذارد. البته تولید آنها در این ابعاد موجب می‌شود تا جزء اقلام روزمره به راحتی حمل و نقل شود.

 

آیا سیگار الکترونیکی مضر است؟

با توجه به گسترش سیگار در بین جوانان و نوجوانان کمپانی‌های بزرگ به دنبال پیدا کردن یک راه حل به جهت کم کردن کشیدن سیگار هستند که با تولید انواع سیگار الکترونیکی تا حد زیادی توانستند آن را جایگزین کنند. اما همیشه این سوال مهم که آیا سیگار الکترونیکی مضر است؟ وجود دارد.

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سیگارهای الکترونیکی نسبتاً جدید هستند و هنوز تحقیقات کاملی در مورد اثرات آنها در طولانی مدت انجام نشده است. به همین دلیل با استدلال و برهان نمی‌توان پاسخ دقیقی به این سوال داد. اما همه ما می‌دانیم که نیکوتین اعتیادآور بوده و می‌تواند بر روی سلامت بخش‌های مختلف بدن تأثیر منفی بگذارد، حتی بر روی مغز جوانان و نوجوانان هم تأثیرات منفی زیادی دارد.

پس با توجه به این موضوع می‌توانیم بگوییم که استفاده بیش از حد از سیگار الکترونیکی با حجم نیکوتین بالا، می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. اما در صورتی که با برنامه‌ریزی از آن استفاده شود، نه تنها مضر نیست؛ بلکه می‌تواند در ترک سیگار هم کمک کننده باشد.

آیا سیگار الکترونیکی مضر است

 اثرات استفاده از ویپ بر سلامتی

هر چقدر که علاقه به ویپینگ بیشتر می‌شود؛ کمپانی‌های فعال در این زمینه هم سعی می‌کنند نمونه‌های جدیدتر ویپ را به بازار ارائه دهند که ویپ دیجیتال یکی از این نمونه‌ها می‌باشد. با دیدن نمونه‌های مختلف دستگاه‌های ویپ برای شما هم این سوال که آیا سیگار الکترونیکی مضر است؟ به وجود می‌آید. در پاسخ باید بگوییم که در صورت استفاده بی‌رویه حتماً به سلامتی آسیب زیادی وارد می‌شود.

محققین همچنان در حال گردآوری اطلاعات کامل‌تر برای درک اثرات ویپ بر سلامتی هستند؛ به طور کلی می‌توان گفت استفاده از بخار داغ که حاوی نیکوتین هم است، برخی از اثرات را بر روی سلامتی می گذارد که به شرح ذیل می‌باشد:

  • استفاده از ویپ در دوران بارداری می‌تواند بر روی جنین اثرات منفی بگذارد.
  • استفاده بیش از اندازه از بخار داغ می‌تواند در طولانی مدت به ریه آسیب رسانده و سبب سرطان گردد.
  • همچنین موجب افزایش حمله قلبی و افسردگی می‌شود.
  • بخار داغ دستگاه ویپ اثرات منفی زیادی بر روی دندان و لثه دارد و ریسک پوسیدگی دندان‌ها را افزایش می‌دهد.

 

 اثرات استفاده از ویپ بر سلامتی

نحوه ترک سیگار با کمک ویپ

از آنجایی که ارتباط بسیار قوی بین سیگار کشیدن و بیماری‌های قلبی و عروقی و حتی سرطان وجود دارد؛ افراد سیگاری ترجیح می‌دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن سیگار را برای همیشه کنار بگذارند. اما از آنجایی که نیکوتین موجود در سیگار مستقیم بر روی مغز تأثیر گذاشته ترک کردن سیگار کاری بسیار سخت است.

در بین راه حل‌های مختلفی که برای ترک سیگار وجود دارد، استفاده از انواع ویپ و سیگارهای الکترونیکی یک راهکار مناسب و کاربردی است. در ادامه به بررسی نحوه ترک سیگار با کمک ویپ می‌پردازیم:

  • انتخاب یک دستگاه ویپ مناسب
  • انتخاب مایع جویس مناسب از لحاظ طعم و نیکوتین
  • جایگزین کردن ویپ با سیگار سنتی
  • کم کردن حجم نیکوتین وارد شده به بدن به صورت تدریجی تا رساندن آن به صفر
  • دریافت مشاوره تخصصی از افراد حرفه‌ای

به هیچ عنوان از ویپ و سیگار به صورت همزمان استفاده نکنید و سعی کنید که ویپ را به عنوان جایگزین سیگار قرار بدهید تا در ترک آن موفق شوید.

 

نحوه ترک سیگار با کمک ویپ

 

خرید ویپ و لوازم جانبی اصل از روکو ویپ

تا اینجا متوجه شدیم که استفاده بی‌رویه از ویپ ممکن است به سلامتی آسیب برساند؛ اما اگر به شکل صحیح از این دستگاه استفاده شود، تاثیرات زیادی در ترک سیگار دارد. زیرا می‌توان حجم نیکوتین مصرفی را کاملاً کنترل کرده و ترکیبات شیمیایی آسیب زا در این محصول کاهش چشمگیری دارد. به همین جهت افرادی که قصد ترک سیگار را دارند، می‌توانند از ویپ استفاده کنند.

اگر به هر دلیلی برای ترک سیگار یا برای مصرف تفریحی قصد خرید ویپ و انواع تجهیزات و لوازم جانبی آن را دارید، بهتر است یک مجموعه معتبر مانند روکو ویپ را در نظر بگیرید. زیرا تمام محصولات ارائه شده در این مجموعه از نوع اورجینال و اصل می‌باشد. تضمین اصالت و کیفیت این محصولات از ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص این مجموعه است که در میان سایر رقبا کم نظیر است.

 

نتیجه‌گیری

آیا سیگار الکترونیکی مضر است؟ با مطالعه این مقاله متوجه شدیم که سیگارهای الکترونیکی هم می‌توانند ضرر و زیان داشته باشند، اما فواید آنها بسیار بیشتر از ضرر و زیانشان است. به همین سبب استفاده صحیح و اصولی از این محصولات می‌تواند به افراد کمک کند تا سیگار کشیدن را برای همیشه کنار بگذارند. در صورتی که به دنبال یک محصول استاندارد و با کیفیت بالا هستید که برای شما مناسب باشد، با کارشناسان مجموعه روکو ویپ ارتباط بگیرید، تا پس از ارائه مشاوره تخصصی بتوانید بهترین محصولات را انتخاب کنید.

 

سوالات متداول

آیا استفاده از ویپ تأثیری در ترک سیگار دارد؟

در حال حاضر به صورت رسمی به کار بردن سیگار الکترونیکی برای ترک سیگار تأیید نشده؛ اما افرادی که زیر نظر متخصص از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند، تا حد زیادی موفق به ترک سیگار شده‌اند.

آیا ضرر و زیان ویپ دیجیتال از سیگار معمولی کمتر است؟

پاسخ به این سوال قطعاً مثبت است؛ چرا که ویپ دیجیتال فقط میزان کمی از نیکوتین را به بدن منتقل می‌کند و هزاران ماده شیمیایی و سمی را ندارد. اما سیگار معمولی علاوه بر حجم نیکوتین بالا بیشتر از ۷۰۰۰ ماده شیمیایی مرگبار را درون خود دارد.

 

 

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *