وبلاگ

انواع ارور ویپ

چرا ویپ کار نمی‌کند؟

 

انواع ارور ویپ ممکن است به دلایل مختلفی رخ بدهد که نتیجه آن کار نکردن دستگاه یا روشن نشدن آن است. به همین سبب نیاز است که این ارورها را بشناسید و نحوه رفع آنها را بدانید.  همچنین ممکن است سوالات بسیار زیادی مانند علت بوی سوختگی ویپ، دود ندادن ویپ، نشتی ویپ و بسیاری از موارد دیگر هم برایتان به وجود بیاید. با انتخاب مجموعه روکوویپ جهت خرید انواع دستگاه ویپ، با خیال راحت‌تر می ‌توانید تمامی چالش‌های خود را با مشاوره از کارشناسان این مجموعه برطرف نمایید.

انواع ارور ویپ

انواع ارور ویپ

 

بررسی انواع ارور ویپ

 

این روزها که دستگاه‌های ویپ بیشتر شناخته شده‌اند، توانستند جای سیگارهای سنتی را بگیرند و افراد زیادی به عنوان ترک سیگار از این دستگاه استفاده می ‌کنند. اگر شما هم جزء این افراد هستید یا علاقه دارید که در آینده از دستگاه ویپ استفاده کنید، ممکن است با انواع ارور ویپ مواجه شوید که استفاده از آن را برای شما مشکل می ‌کند.

لازم است که قبل از خرید ویپ به طور دقیق و کامل این دستگاه‌ها را بشناسید، تا در صورت مواجهه با هرگونه مشکل بتوانید به راحتی آن را برطرف کنید.

 

 

بررسی انواع ارور ویپ

بررسی انواع ارور ویپ

در ادامه به بررسی انواع ارور ویپ می پردازیم:

ارور Low Atomizer

این ارور زمانی ایجاد می ‌شود که مقاومت اتومایزر کم باشد و به دلیل اتصال نامناسب اتومایزر به دستگاه ویپ یا استفاده از کویل با مقاومت کم به وجود می ‌آید.

ارور Check Atomizer

این خطا معمولا به دلیل اتصال ناقص و نادرست اتومایزر یا کارتریج به دستگاه به وجود می ‌آید. برای رفع آن می ‌توانید اتومایزر را جدا کرده و مجدد پس از تمیز کردن منطقه اتصال آن را در موقعیت خود نصب کنید.

ارور Short Atomizer

این خطا زمانی ایجاد می‌ شود که جریان انرژی توسط  یک مانع مختل شود، ممکن است به دلیل باتری معیوب، شل بودن پایه کویل و ضربه خوردن اتومایزر به وجود بیاید.

ارور No Atomizer

خطا زمانی ایجاد می ‌شود که دستگاه ویپ اتومایزر را شناسایی نمی‌کند و به دلیل استفاده از اتومایزر معیوب، اتصال نامناسب به دستگاه، آسیب دیدن پین اتومایزر ایجاد می‌ شود.

ارور Low Battery

این خطا بسیار معمول بوده و به سادگی رفع می‌شود، فقط کافیست که باتری ویپ را مجدد شارژ کنید.

ارور Weak Battery

این ارور زمانی ایجاد می ‌شود که باتری دستگاه ضعیف است و علت آن استفاده طولانی از دستگاه ویپ است.

ارور Overheat

این خطا زمانی ایجاد می ‌شود که برای مدت طولانی ویپینگ کرده و دستگاه به حدی داغ می ‌شود که قابل لمس نیست، باید ۱۵ دقیقه باتری را از دستگاه خارج کنید تا ویپ خنک شود.

ارور Protection

این ارور زمانی رخ می‌دهد که دستگاه ویپ به دلیل مشکلی در عملکرد وارد حالت حفاظت می‌شود. معمولاً استفاده از اتومایزر معیوب، اتصال نامناسب اتومایزر به دستگاه سبب ایجاد این خطا است.

 

چرا ویپ کار نمی‌کند؟

چرا ویپ کار نمی‌کند؟

چرا ویپ کار نمی‌کند؟

 

یکی از مشکلات بسیار مهمی که ویپرها با آن مواجه هستند، این است که چرا ویپ کار نمی‌کند، در چنین شرایطی باید فرد دستگاه خود را به درستی بشناسد، تا بتواند مشکل را پیدا کرده و راه حل دقیقی برای آن ارائه دهد.

در زمینه مشکلاتی که برای ویپ به وجود می ‌آید سوالات بسیار زیادی وجود دارد که یافتن پاسخ مناسب برای هر کدام از این سوالات می ‌تواند به ویپرها کمک کند تا با صرف هزینه کمتر مشکلات دستگاه خود را رفع نمایند.

در این بخش به بررسی رایج‌ترین سوالاتی که ممکن است در زمینه استفاده از سیگار الکترونیکی و انواع دستگاه ویپ به وجود بیاید می ‌پردازیم:

 

 

چرا ویپ صدا میده؟

ویپ ممکن است به دلایل مختلفی مانند جریان هوای بیش از حد، کویل معیوب، یا اتصال اشتباه اتومایزر به دستگاه صدا بدهد.

 

چرا ویپ دود نمیده؟

اگه برای شما هم سوال که چرا ویپ دود نمیده در ادامه به مهمترین دلایل آن می‌پردازیم:

  • به پایان رسیدن باتری
  • قرار نگرفتن اتومایزر در محل صحیح
  • معیوب بودن اتومایزر
  • کویل سوخته
  • جریان هوا بیش از حد

برای جلوگیری از این مشکل باید ویپ را به طور منظم تمیز کرده و از کویل‌های مناسب استفاده نمود.

 

چرا ویپ دود نمیده؟

چرا ویپ دود نمیده؟

چرا ویپ چشمک میزنه

 

دلایل زیادی برای این سوال که چرا ویپ چشمک میزنه وجود داره از جمله:

  • به پایان رسیدن باتری
  • درست وصل نشدن اتومایزر به دستگاه
  • خطای نرم‌افزار
  • معیوب بودن اتومایزر
  • مشکل کویل

 

چرا ویپ چشمک میزنه 

چرا ویپ چشمک میزنه

 

 

چرا ویپ بوی سوختگی میدهد؟

اگر برای شما هم سوال است که چرا ویپ بوی سوختگی میدهد دلایل زیادی برای آن وجود دارد که از مهم‌ترین آنها عبارتند از

  • استفاده کردن از جویسنامناسب با میزان گلیسیرین بالا
  • سرعت استفاده از دستگاه پس از اضافه کردن جویس
  • خراب بودن کویل دستگاه
  • خالی بودن مخزن دستگاه
  • استفاده کردن از وات بالای دستگاه
  • انجام ویپینگ متوالی

 

چرا ویپ بوی سوختگی میدهد

چرا ویپ بوی سوختگی میدهد

چرا ویپ گلو را میزند؟

یکی از متداول‌ترین سوالات که برای همه ویپرهای تازه کار ایجاد می‌شود، این است که چرا ویپ گلو را می‌زند؟ در واقع احساس طعم سوختگی یا خشکی در گلو پس از کامگیری است علت ‌های زیادی برای این موضوع وجود دارد که مهمترین آنها شامل موارد ذیل است:

  • خشک بودن پنبه کویل
  • کویل سوخته
  • محفظه خالی از جویس
  • استفاده از جویس‌های اشتباه

 

 

چرا ویپ داغ میکند؟

دستگاه‌های ویپ برای تولید دود و بخار نیاز به اعمال گرما دارند؛ اما گاهی اوقات این گرما بیش از حد بوده و بدنه آن داغ می‌ شود. سوال این است که چرا ویپ داغ میکند؟ ‌علت های زیادی برای بروز این مشکل وجود دارد که در ادامه به چند مورد آن می‌ پردازیم:

  • استفاده بیش از حد از دستگاه
  • تجمع روغن و آلودگی در اطراف کویل
  • ریزش جویس در سیم پیچ و ایجاد اختلالات در فیتیله
  • استفاده کردن از کویل با وات بالا
  • داغ شدن دستگاه به دلیل عملکرد نامناسب باتری

 

چرا ویپ داغ میکند

چرا ویپ داغ میکند

چرا ویپ نشتی دارد؟

یکی از مشکلاتی که معمولاً ویپرها با آن مواجه می‌شوند، این است که چرا ویپ نشتی دارد؟ عوامل زیادی می‌توانند علل ریزش جویس باشند که از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • عدم سازگاری جویس با دستگاه
  • استفاده کردن از جویس‌های تقلبی و غیر اصل
  • وجود ایراد در ساخت کویل دست ساز مانند زیاد بودن حجم پنبه
  • توان نامناسب دستگاه برای ایجاد گرما
  • ایراد در اتصال اتومایزر با بدنه دستگاه

 

چرا ویپ نشتی دارد

چرا ویپ نشتی دارد

 

 از کجا بفهمیم کویل ویپ سوخته؟

افرادی که به تازگی از دستگاه ویپ استفاده می ‌کنند، باید مراقب بسیاری از اتفاقات باشند، به عنوان مثال ویپینگ با کویل سوخته بسیار خطرناک است. اما از کجا بفهمیم کویل ویپ سوخته؟ معمولا در صورت سوختن کویل ویپ علائمی از خود نشان می‌دهد که شناخت این علائم موجب می ‌شود تا سریع‌تر اقدام به تعویض آن کنید.

وجود طعم سوخته به عنوان آشکارترین و ناخوشایند‌ترین نشانه سوختن کویل است.

طعم رسانی ضعیف ویپ و حتی رساندن قطرات جویس به داخل دهان هم از نشانه‌ های بارز آن می ‌باشد.

دیدن نشانه ‌های تیرگی و سیاهی بر روی پنبه کویل نشان دهنده سوختن آن است.

کم شدن حجم بخار دستگاه ویپ یکی از نشانه ‌های خراب شدن کویل و در نهایت سوختن آن است که باید در موعد مقرر بسته به تعداد پاف‌ها کویل را تعویض کنید. معمولا شیوه تعویض کویل ویپ اسموک نسبت به سایر ویپ‌ها پیچیده‌تر است.

 

علت روشن نشدن ویپ چیست

علت روشن نشدن ویپ چیست

 

علت روشن نشدن ویپ چیست؟

 

یکی از مهمترین مشکلات ویپرها روشن نشدن دستگاه ویپ است. برای اینکه بدانید علت روشن نشدن ویپ چیست؟ در ادامه به چند مورد از مهمترین دلایلی که ممکن است در روند کارکرد ویپ اختلال ایجاد کنند، می ‌پردازیم:

مشکلات باتری

باتری می‌تواند مهم‌ترین علت روشن نشدن ویپ باشد، در صورت نداشتن توان کافی می‌توانید با تعویض باتری یا اتصال آن به منبع شارژ این مشکل را برطرف کنید.

خرابی شارژر

گاهی اوقات دستگاه را به شارژ وصل می‌کنید، اما به دلیل خراب بودن شارژر جریان برق به خوبی انتقال پیدا نمی‌کند به همین جهت دستگاه روشن  نمی‌شود.

مسدود شدن جریان هوا

اگر جریان هوا در ویپ مسدود شود، امکان تولید بخار وجود ندارد، در نتیجه ویپ هم روشن نمی‌شود.

خیس نشدن اتومات

اگر پنبه ‌های درون اتومایزر با مایع جویس کاملاً خیس نشوند دستگاه روشن نمی ‌شود.

خراب بودن اتومایزر

اتومایزر وظیفه گرم کردن جویس و تولید بخار را به عهده دارد، اگر اتومایزر خراب باشد، ویپ روشن نمی‌ شود.

 

چگونه ویپ را روشن کنیم

چگونه ویپ را روشن کنیم

 چگونه ویپ را روشن کنیم؟

برای اینکه پاسخ مناسب سوال چرا ویپ کار نمی ‌کند را پیدا کنید، نیاز است در هنگام خرید ویپ با توجه به اینکه قیمت انواع ویپ بالا است، با نحوه روشن کردن دستگاه ویپ آشنا شوید تا از همان ابتدا مراقبت از دستگاه را شروع کنید.

برای اینکه پاسخ مناسبی به این سوال چگونه ویپ را روشن کنیم؟ بدهیم بهتر است در ابتدا کمی با ساختار و نحوه عملکرد ویپ آشنا شوید.ویپ از بخش‌های مختلف تشکیل شده که کارتریج یا مخزن یکی از قسمت‌های مهم آن است. در داخل کارتریج پنبه وجود دارد که به مایع الکترونیکی آغشته می ‌شود و ابتدا باید به آن فرصت بدهید، تا پنبه کاملاً خیس شود و از سوختن آن جلوگیری گردد.

اما برای توضیح دقیق‌تر در ادامه به مراحل راه‌اندازی ویپ به صورت مختصر اشاره می ‌کنیم:

  • آماده‌سازی دستگاه
  • پر کردن مخزن ویپ یا پاد سیستم با جویس و سالت
  • استراحت دادن به کویل و کارتریج برای جذب مایع
  • انجام تنظیمات دستگاه با وات ثابت یا وات متغیر
  • تنظیم توان خروجی مناسب
  • شروع ویپ و گرفتن اولین کام

 

 ویپ چند ساعت باید شارژ شود

ویپ چند ساعت باید شارژ شود

 

 ویپ چند ساعت باید شارژ شود؟

دستگاه‌های ویپ امروزه جذابیت زیادی دارند و به دلیل کمتر بودن مضرات آن نسبت به سیگار سنتی افراد برای ترک سیگار هم از آن استفاده می ‌کنند. زیرا تنها با خرید سالت یا جویس می توان از میزان نیکوتین مورد نظر بهره برد.

برای مراقبت بهتر از دستگاه‌ های ویپ این سوال مهم ایجاد می ‌شود که ویپ چند ساعت باید شارژ شود؟ اگر بخواهیم پاسخ دقیق‌تری به این سوال بدهیم باید بگوییم اگر به تازگی دستگاه ویپ را خریداری کرده‌اید و برای اولین بار قصد دارید آن را شارژ کنید، مدت زمان بیشتری نیاز به شارژ است.

اما اگر از ویپینگ برای ترک سیگار استفاده می‌ کنید، بهتر است که مراقب شارژ کردن آن در طی روز باشید و در صورتی که دستگاه تا نیمه شارژ است، مجدد آن را شارژ نکنید؛ چرا که باعث کاهش طول عمر دستگاه می ‌شود.

بهتر است زمانی که دستگاه کمتر از ۲۰ درصد شارژ داشته آن را شارژ کرده و بین ۸۰ تا ۹۰ درصد آن را خارج کنید. به هیچ عنوان دستگاه فول شارژ را متصل به کابل برق نگه ندارید؛ چرا که افزایش دما سبب کاهش عمر دستگاه است.

 

کلام آخر

شناخت انواع ارور ویپ موجب می‌شود تا در صورت بروز هرگونه مشکل سریع‌تر بتوانید آن را شناسایی کرده و از ایجاد خسارت‌های بیشتر جلوگیری کنید. در صورتی که به تازگی دستگاه‌ های ویپ را تهیه کرده باشید، سوالات زیادی برایتان ایجاد می ‌شود که در این مقاله به اکثر سوالات رایج پاسخ‌های مناسبی ارائه شد. با انتخاب مجموعه روکوویپ برای خرید ویپ با خیال راحت‌تر می‌توانید تمام سوالات خود را از کارشناسان آن بپرسید.

 

 

سوالات متداول

 

دلایل روشن نشدن ویپ چیست؟

دلایل زیادی برای روشن نشدن ویپ وجود دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به خرابی اتومایزر، خالی بودن باتری، نداشتن جویس و وجود آلودگی‌ها اشاره کرد.

 

چه کارهایی برای تشخیص علت روشن نشدن ویپ می‌توان انجام داد؟

برای پیدا کردن علت روشن نشدن ویپ می ‌توانید باتری را بررسی کرده، میزان جویس را تنظیم نموده و در نهایت آن را به یک تعمیرکار بسپارید.

 

آیا نفوذ آب می ‌تواند دستگاه ویپ را خراب کند؟

همانطور که دستگاه در مقابل جویس حساس بوده، در مقابل نفوذ آب هم حساسیت بالایی دارد و می ‌تواند باعث سوختگی دستگاه شود.

 

در صورت وارد شدن ضربه به دستگاه چه مشکلی ایجاد می ‌شود؟

بسته به شدت ضربه ممکن است در کامدهی اخطار دهد یا کلاً روشن نشود.

 

 

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *